Tavaszi méregtelenítés

Gyötör a tavaszi fáradtság? Úgy érzed ráférne a szervezetedre egy alapos tisztítás? Netán szívesen megszabadulnál pár plusz kilótól? Van egy jó hírünk számodra: tippjeinkkel könnyen túllendülhetsz a “levertség érzésével” telt napokon, formába hozhatod szervezeted, ráadásul az alakoddal is elégedettebb lehetsz majd!

Aktuális bejegyzésünkben hoztunk Neked egy kis iránymutatót a tavaszi méregtelenítéshez: újítsd meg velünk tested és lelked egyaránt!

 

Változtass étkezési szokásaidon!

A szervezetedet, különösképp az emésztőrendszeredet különösen terhelik a nehéz ételek feldolgozása, amelyek ráadásul zsírban és szénhidrátban is gazdagok, ez utóbbiak túlzott fogyasztása sem az alakodnak, sem pedig a bőrödnek nem tesz jót.

Étrended az elkövetkező pár hétben legyen tele vitaminokban, rostokban gazdag ételekkel, és ha teheted, egy hétig mellőzd a húst is. 

 

Mintaétrend egy napra:

Reggeli: Egy adag zabkása (növényi tejjel, cukor nélkül) bogyós gyümölcsökkel (áfonya, málna) 3 dl natúr zöld tea

Tízórai: Egy szelet teljes kiőrlésű pirítós, 1 granny smith zöldalma

Ebéd: Friss kevert saláta feta sajttal

Uzsonna: 2 db sárgarépa

Vacsora: Salátaleves

Étkezéseidnél mindig figyelj arra, hogy kis “csinos” adagokat készíts, és 2-3 óránként fogyaszd el őket. Ha nagyon húshiányod lenne, már pompás vegán készítmények állnak rendelkezésedre, illetve heti 1-2 alkalommal nyugodtan csempészhetsz egy kis lazacot, rákot vagy kagylót az ebédedbe, vagy épp a vacsorádba. Ügyelj arra, hogy a délelőtti órákban vidd be a legtöbb szénhidrátot, estére már csak egy könnyű salátát, vagy egy “karcsú” levest válassz és minden órában fogyassz legalább 2 deci vizet,vagy teát!

 

Folyadék

Minden esetben (tisztítás ide vagy oda) legalább napi 2 liter folyadék elfogyasztása ajánlott. A méregtelenítés idején kerüld a szénsavas, a cukros, a koffein tartalmú, és az alkoholos italokat is, helyettük válassz natúr gyógyteákat, például mentát, vagy csalánt!

 

Bőrápolás

A kiegyensúlyozott, zöldségekben és gyümölcsökben gazdag táplálkozást a bőröd is meg fogja hálálni: a mintaétrend betartásával kevesebb pattanás jelentkezhet bőrödön, illetve kevésbé lesz jellemző a “zsíros, fénylő textúra”, ellenben élettel teli, ragyogó és feszes lesznek azok a jelzők, amit mondogatni fogsz majd, amikor a tükörbe nézel. Mindemellett fontos, hogy ne csak az ételek és a folyadék segítségével méregteleníts: ráfér egy alapos tisztítás is, most hoztunk Neked egy “receptet” is hozzá!

  1.  Radírozás: Finoman nedvesítsd be arcod, majd egy mandulányi mennyiséget vigyél fel az   olívamagos arcradírból és gyengéden masszírozd át vele bőröd. 
  2.  Gőzölés: Forralj fel egy liter vizet egy lábasban és tegyél bele 2-3 evőkanál kamilla teát, fedd le és   hagyd állni 10 percig. Az idő leteltével szűrd át a folyadékot, majd hajolj a forró “tea” fölé, boríts   egy törülközőt a fejed és az edény köré, és gőzölj vele legalább 15 percet. (Ez lehet, hogy kicsit   szenvedősebb lesz, javasoljuk zene, vagy hangoskönyv hallgatását 🙂 )
  3.  Tisztítás: A gőzölés után jöhet a fájdalmas rész: töröld át egy vattakoronggal az arcod és egy   nagyítós tükör segítségével nyomkodd ki az eltömődött pórusokat. ( Nem, semmiképp ne szadizd,   csak finoman nyomkodd! Természetesen ezt a tevékenységet célszerű szakemberre bízni, de a   karantén alatt sajnos nem vehetjük igénybe a kozmetikai szolgáltatásokat sem, így nagy   körültekintés mellett Te is elvégezheted.)
  4.  Tonizálás: A tisztítás végeztével le kell zárni a kitágult pórusokat: egy vattakorongra tegyél az E S S E N T I A L Step 1 tonikból, és óvatosan töröld át vele az arcod.   
  5.  Hidratálás: A folyamat lezárása a hidratálás: a bőrtípusodnak megfelelő krémet finoman   masszírozd be az arcodba. Tekintve, hogy elég sok fázisnak aláveted a bőröd egy tisztítás során   ajánljuk az ekcéma krémet és minden esetben válassz egy szemkörnyék ápolót is, hisz a   ránctalanítást sosem lehet elég hamar elkezdeni! ( Ne feledd: a megelőzésben is kulcsfontosságú   szerepet játszik!)

 

Mozgás

Méregtelenítés esetén (is) a mozgás kulcsfontosságú szerepet játszik: napi 40-60 perc edzés javasolt, legyen az könnyű séta vagy épp intenzív futás. Ne feledd: minél izzasztóbb annál jobb, hiszen a megnövekedett pulzusszám beindítja a zsírégetést és az anyagcserét, az izzadságon keresztül pedig sok méreganyag távozik a szervezetből.

 

Kényeztetés

Nem szabad elfeledkezni a jutalomról sem: minden nap iktass be valami olyan programot, amely Számodra igazi feltöltődést, kikapcsolódást jelent. Vegyél egy gyertyafényes forró fürdőt, olvass egy fejezetet a könyvedből vagy csak készíts egy trendi virágmintás manikűrt, a lényeg, hogy 1-2 órára lazulj el és kapcsolj ki!

Tanácsaink betartásával garantáltan jobban fogod érezni magad a bőrödben, ha pedig beépíted őket napi rutinodba, néhány hónap alatt jelentős változásokat érhetsz el!


Oszd meg véleményed itt