Sportok, amiket mindenképpen érdemes kipróbálnod ezen a nyáron!

Sportolni jó, sportolni fontos! A mozgás, -bármilyen formája is legyen – kiemelkedő szerepet játszik egészségünk megőrzésében és nem mellesleg a kiegyensúlyozott testi és lelki jólétünk fenntartásához is elengedhetetlen. Kutatások bizonyítják ugyanis, hogy sportolás közben endorfin, dopamin, epinephrin és szerotonin is termelődik a szervezetben, amelyek boldogságérzetet, elégedettséget és további motivációt “okoznak”. Egy amerikai tanulmányban pedig arról írnak, hogy a rendszeres mozgás akár 3-5 évvel is képes meghosszabbítani az emberi létet, ami lássuk be, elég jól hangzik.

Sok sport időjárástól függetlenül is végezhető, de tekintettel arra, hogy épp tombol a nyár, most azokat a mozgásformákat gyűjtöttük össze, amit ebben az évszakban érdemes űzni, illetve kipróbálni. ( Ha még nem tetted)

 

SUP

Idén nagyon népszerű a SUP, vagyis a “deszkás evezés”, amolyan szörf féleség ha úgy tetszik, csak jelen esetben nem hullámokat lovagolunk meg, hanem evezünk. A SUP lényege, hogy egy deszkán állsz, ülsz, vagy épp térdelsz, és az előbb említett lapát segítségével közlekedsz a vízen. Ez a mozgásforma fejleszti az egyensúlyt és megnyugtatja a lelket. Ha tetszik a dolog előbb-utóbb érdemes beruházni egy saját deszkára, de addig is vehetsz különórákat, csatlakozhatsz egy túrához ( augusztusban például  Budapestet is meg lehet csodálni egy ilyen szervezés keretén belül éjjel), sőt, jógaórákon is részt vehetsz vele! 

 

Kajak-kenu

Ha még nem próbáltad az evezős sportokat, itt az ideje, hogy “fejest ugorj” az élménybe! Amennyiben pörgősebb egyén vagy, a kajak lesz a Neked való, ha pedig a nyugisabb, beszélgetősebb, csapatosabb sportokat kedveled, a kenuval fogsz életre szóló barátságot kötni. Ha bejött az evezés, érdemes lehet túrában is gondolkodni, fel lehet ám pakolni a családot, s bátran szervezhetsz egy kenu-túrát, vagy kérheted oktató segítségét is! 

 

Szabadtéri jóga

Nincs is jobb egy meditatív, testet és elmét egyaránt csendesítő, nyújtó jógánál! Ha még nem próbáltad a szabadtéri verzióját, érdemes lenne részt venned egy ilyen típusú órán. Ez a mozgásforma a harmóniáról és az összhangról szól, a kitartott pózok pedig feszesítik az izmaidat és nem mellesleg a tartásodnak is kedveznek. Mindezt pedig csak varázslatosabbá teszi a természet közelsége, így ha eddig csak gondolkodtál azon, hogy itt az ideje ezt a sportot is magadévá tenni, ne habozz tovább! 

 

Wakeboard

Ha extrémebb, bevállalósabb vagy a wakeboardot vagy a vizisít Neked találták ki! Ezt a sportot a szörfözés ihlette: egy kialakított kötélpályán “húznak” egy speciális deszkán, a Te feladatod pedig az, hogy ezen az eszközön maradj és persze élvezd is a mozgást. Abban az esetben, ha már snowboardoztál korábban, esetleg jó is vagy benne, pofonegyszerű dolgod lesz. Kezdőként számolj az esések lehetőségével is, de ha egyszer “rákapsz” az ízére, garantáltan nem fogsz lekattani róla! Pályát a Velencei-tónál, a Balatonnál, Dunaharasztiban, Győrben, Kecskeméten, Szegeden és Miskolcon találsz. 

 

Vízisí

Biztosan nem gondoltad volna, de a vízisí az egyik legelterjedtebb sport a világon és nem mellesleg az egyik legrégebbi is. ( Már közel 30 éve annak, hogy megrendezték az első vízisí bajnokságot!) Amikor lécekre állsz, egy motorcsónak fog húzni Téged egy kötél segítségével a vízen, Neked pedig a “felszereléseden” kell maradnod. Később jöhetnek majd a trükkök: kanyarok, félkéz, fél láb és még sorolhatnánk… Bár kívülről bonyolultnak tűnhet, valójában elég egyszerű elsajátítani ezt a mozgásformát, főleg abban az esetben, ha egy profi oktató is rendelkezésedre áll. Helyszínek, ahol kipróbálhatod: Budapest, Velencei-tó, Győr, Tiszaújváros és Budapest. 

 

Windsurf

Magyarország alapvetően nem a hullámairól híres, de ha bejön a szörfözés, akkor a windsurf is tetszeni fog, ezt pedig itthon is lehet ám űzni. Ebben az esetben ugyanis a deszkára egy háromszög alakú vitorlát erősítenek, így lehet kihasználni a szelet. Ha kedvet kaptál egy kis hullám lovagláshoz, irány a Balaton, de akár Miskolc közelében és a Velencei-tavon is kipróbálhatod magad!

 

Cikkünkben a kicsit extrémebb sportokat vettük górcső alá, de természetesen nem feledkeztünk meg a futásról, úszásról, biciklizésről és a gyalogtúrákról sem: e mozgásformáknak is (többé-kevésbé) igazán kedvez az aktuális klíma.

Bármilyen mozgás mellett is döntesz, a megfelelő védelemre kiemelten figyelj oda: minden esetben használj naptejet, óránként fogyassz néhány deciliter vizet, zuhanyzás után pedig jöhet a kiadós hidratálás

 


Leave your thought here