Nyári bőrápolás

Csak úgy, mint minden évszaknak, a nyárnak is megvannak azok a különleges tulajdonságai,- ha úgy tetszik ismertetőjegyei – amelyeket figyelembe kell vennünk a bőrápolási rutinunk kialakításakor. Aktuális cikkünkben most azokat a “szabályokat” szedtük össze, amelyeket érdemes szem előtt tartani a legmelegebb hónapokban!

 

Védelem

Az erős nyári napsugarak bizony nem kímélik a bőrt, arról nem is beszélve, hogy a vízi tevékenységek (úgymint úszás, strandolás), valamint a légkondíciónáló berendezések is, jócskán megviselik azt. Bizony nagyon sok dologra kell odafigyelnünk, a bőr ebben az időszakban ugyanis extra ápolást kíván. Kellő odafigyeléssel könnyedén megelőzhetjüka bőr korai öregedését és a pigmentfoltok kialakulását is.

A legnagyobb gondot a káros UV-A és UV-B sugárzás okozza, amennyiben nem gondoskodunk megfelelően a kivédésükről, az könnyen leégéshez vezethet. Az égés pedig nem csak az arcbőrre vonatkozik, hanem az ajkakra is, ezért minden esetben szenteljünk rájuk is egy kis időt. Válasszunk olyan nappali krémet, amely el van látva fényvédelemmel. Ne feledkezzünk el a napozás utáni hidratálásról sem, hiszen a bőr veszít a nedvességtartalmából. Ezért válasszunk gazdag hidratálót és fürdés után alaposan kenjünk be magunkat vele!

S O I N S tipp: a mindennapokban nálunk nem hiányozhat a napi rutinból a 15 SP faktorral ellátott színezett hidratálónk, vagyis a fényvédő BB krém, valamint mindig lapul a táskánkban egy MAP C-vitaminos arcpermet is, amely olyan stabil C-vitamin felhasználásával készült, amely nem bomlik le a fény hatására sem. Napozás után mi a Super Shine tusfürdőt választjuk zuhanyozáshoz, a hidratálásról pedig a Super Shine testápoló vagy a Meggymagos testvaj gondoskodik. (Az előbbi biztosítja a csillogást is, ami a nyári estéket még varázslatosabbá teszi!)

 

Hidratálás

Nem csak kívülről, hanem belülről is pótolni kell a szervezet vízveszteségét. Napontahárom liter folyadékot (leginkább vizet vagy gyógyteát) fogyasszunk el a megfelelő hidratáltság elérése érdekében. Ha nem figyelünk a megfelelő folyadék mennyiség bevitelére, könnyen tapasztalhatunk szédülést, rosszullétet, valamint bőrünknek sem teszünk jót, hiszen a víz hiánya bőrszárazsághoz vezet. Emellett a már fent említett védelemmel ellátott nappali hidratáló használata elengedhetetlen, de az éjszakákról sem szabad megfeledkezni! Éjjel ugyanis a bőr végre pihenhet, és ilyenkor tudja befogadni a leghatékonyabban az értékes hatóanyagokat.

S O I N S tipp: Nálunk egy applikáció segít a folyadékfogyasztás folytonosságában, segítségével könnyen bevisszük a kellő mennyiségű vizet, hiszen telefonunk bizonyos időközönként jelez nekünk, s ilyenkor bizony inni kell!

 

Tisztítás

A nyári hónapokban a meleg hatására a bőr vérerei és hő leadása megnő. A bőr ennek hatására erőteljesebben verejtékezik és zsírosodik, így a szennyező anyagok könnyebben tapadnak meg rajta, gyakran eltömítve ezáltal a pórusokat. Az eltömődés mellett pedig a kórokozókkal is számolnunk kell. A melegben a nem kívánt látogatók gyorsan szaporodnak, s a fent említett két tényező hatására megjelenhetnek a nem szívesen látott pattanások, nem csak az arcon, de a háton és a mellkason is. A “kellemetlenség” elkerülése érdekében figyeljünk a bőr megfelelő tisztítására: heti 2-3 alkalommal radírozzuk le és minden nap reggel és este töröljük át bőrünket arctisztító tejjel vagy tonikkal, csak utána hidratáljuk a nappalra és az éjszakára választott kozmetikumokkal!

S O I N S tipp: amennyiben zsírosodásra hajlamos, kombinált bőrtípusod van, a kevert bőrre való krémünk lesz a “Te embered”, ugyanis gazdag hatóanyagainak köszönhetően ez a krém segít a faggyútermelés szabályozásában, nem utolsó sorban pedig kiváló mattító sminkalapként is használhatod!

 

Sok-sok gyümölcs és zöldség

A szép bőrt nem csak a kozmetikumok teszik, hanem a kiegyensúlyozott, megfelelő táplálkozás is! A nyári hónapokban szerencsére egy csomó zöldségnek és gyümölcsnek van szezonja. Így könnyedén beszerezhetjük tízóraink és uzsonnánk elemeit. Fogyasszunk minél több vitaminokban és rostokban gazdag elemózsiát!

S O I N S tipp: A nagy melegben nem különösebben rajongunk a forró ételekért, így nálunk mindig szerepel az étlapon egy sok zöldet tartalmazó könnyű saláta és hideg is, így nem csak a vitaminok beviteléről, hanem az alakunkról is gondoskodunk!

Reméljük hasznosnak találtátok aktuális bejegyzésünket, jövő héten újabb izgalmas témát hozunk Nektek!


Leave your thought here