Nyári alakformálás – avagy így hozd könnyen formába magad!

Végre beköszöntöttek a meleg napok és ez bizony azzal (is) jár, hogy előkerültek a bikinik, a rövidnadrágok, a szoknyák és a ruhácskák is a szekrényből. Mondanunk sem kell, hogy így az időszak velejárója a folytonos “elégedetlenség”, aggódás és bizonytalanság (is). “Vajon elég csinosak vagyunk ehhez a ruhához? Vajon fel merjem ezt venni? Csak le kéne még adnom pár kilót..” – ismétlődnek a népszerű mondatok.

 

Nos (bár valószínűleg semmi gond sincs az alakoddal), annak érdekében, hogy magabiztosan ugorj fejest a strandszezonba hoztunk pár tippet alakformálás-ügyben.

 

Fontos: a villám diétáknak továbbra sem vagyunk hívük és aktuális cikkünk sem arról szó, “hogyan fogyj le 10 kilót 10 nap alatt”. Sokkal inkább törekszünk arra, hogy egészséges életmódot éljünk nap mint nap, ami nem csak a csinos alakért, de a szép bőrért és a lelki egyensúlyért is jócskán felelős. Aktuális cikkünkben néhány praktikát, irányvonalat és “elvet” osztunk meg Veled annak érdekében, hogy eredményes és tartós változást érj el a jövőben!

 

Tervezés

Ha nem vagy rutinos versenyző az egészéges életmód, mozgás témakörökben, akkor mindenképp javaslunk egy kis felkészülést. Csináld heti, vagy napi lebontásban: fogj egy papírt vagy egy füzetet, és gondosan jegyezd fel lépésről lépésre azt, hogy hogyan is fog alakulni majd a napod. Tervezd meg pontosan, hogy milyen ételeket készítesz majd el, hogy mely napokon mész edzeni, figyelj arra, hogy legyen egy rendszered, amelyet egy idő után majd csak úgy kisujjból fogsz kirázni, minden “segítség” nélkül. ( Napi rutin blogunk segítségével könnyedén össze is “pakolhatod” a heted!)

 

Hidratálás

Valószínűleg már könyöködön jön ki a “hidratálás” szó, de sajnos, vagy szerencsére ez egy olyan téma, amit nem lehet eleget, elégszer boncolgatni és hangsúlyozni. Mindig kezd egy pohár vízzel a napot! Ha a bátrabbak táborába tartozol, megspékelheted egy kis almaecettel, citrommal is. Az almaecet ugyanis ismert zsírégető hatásáról, valamint arról is, hogy a hajnak s a bőrnek is igen jót tesz, a citrom pedig igazi vitaminbomba, ami beindítja a napot. Figyelj rá, hogy naponta legalább 2-3 liter vizet vigyél a szervezetedbe, valamint sportolás, mozgás után mindig pótold vissza az elvesztett folyadékmennyiséget!

Ha már hidratálásról beszélünk a bőrödről is gondoskodnod kell, hiszen a nap erős sugarai őt sem kímélik. MAP C-vitaminos arcpermetünket olyan stabil C-vitamin felhasználásával készítettük el, amely a legerősebb fény hatására sem bomlik le, mindazonáltal véd a káros UV-A és UV-B sugárzástól. Nálunk a táskánk kötelező darabja az üvegbe zárt csoda, nappalra pedig a fényvédővel ellátott BB krémet használjuk, így biztosítjuk a tökéletes védelmet és összhatást, éjszakára pedig jöhet a ránctalanító bomba!

 

Kezd mozgással a napot!

Ha eddig nem tartoztál a korán kelők táborába, akkor ideje, hogy megbarátkozz a gondolattal: nyáron igazán érdemes kihasználni a hajnali órákat. Történetesen ugyanis 5-6 óra tájékán nem akar kiakadni a hőmérő (mármint általában), s a hőmérséklet ekkor a legideálisabb arra, hogy mozogjunk egy keveset. Nem kell mindjárt maratonokat futnod, de napi 40-60 perc napindító séta csodákat tud tenni kívül belül, hidd csak el. Szóval vekker felhúz, reggel gondolatban találkozunk! 

Természetesen akkor sem dől össze a világ, ha este indulsz egy kiadós sétára, ebben az esetben viszont számolj a tikkasztó hőséggel és a nem kívánt bogarakkal. A séta részünkről egy javaslat volt, ha kedveled a konditermeket akkor irány a futópad, vagy válassz valamilyen csoportos órát.

A mozgással kapcsolatban fontos néhány irányelvet szem előtt tartani:

  1. Megfelelő táplálkozás nélkül nincs eredmény!
  2. A fogyás maga a kardió edzésektől indul be, a megfelelő táplálkozás nélkül viszont nem lesz eredményes a befektetett energia.
  3. Kardió edzéseknél mindig figyelj oda a pulzustartományra, az ideális szám 130-150 BPM között van.
  4. A mozgás tartson legalább 20, de inkább 40-60 percig. 
  5. Az aerob edzések mellett a feszes-szálkás vonalakért iktass be súlyzós, saját testsúlyos edzéseket is!

Ha nem szeretnél személyi edzőhöz, vagy konditerembe járni, ajánlunk néhány applikációt, amelyek pompás kínálattal rendelkeznek az edzések terén. Ilyenek például: a SWEAT, a Freeletics vagy a  Nike train club. (Ezeket azért választottuk, mert már használtuk őket, így teljes magabiztossággal, szívből tudjuk ajánlani)

 

Étkezés

Figyelj arra, hogy kisebb adagokban, naponta 4-5-6 alkalommal egyél, összesen körülbelül 1400-1600 kcal legyen a napi beviteled. Reggel, délelőtt fogyaszd a szénhidrátok nagy részét, este pedig inkább már csak frissítő salátákat, könnyű leveseket válassz. Mivel a nyár abszolút a gyümölcsök és zöldségek szezonja, fogyassz belőlük bőségesen, hiszen rostban és tápanyagban gazdagok, kalórában viszont (persze nem mindegyik) roppant szegények. Ha nassolni támadna kedved, karcsúsító süteményeink között biztosan találsz kedvedre valót! 

 

Pihenés

Fontos, hogy sose hajszold túl magad és mindig hagyj időt a szervezetednek a regenerálódásra! ( Hiszen pihenés nélkül az izmaid se tudnak fejlődni!)

Az már abszolút a Te döntésed, hogy mivel töltöd az Énidőd, például kényeztetheted magad egy relaxáló masszázzsal.

S O I N S tipp: a tökéletes hatás érdekében vesd be narancsbőr elleni chili olajunkat, akár nyugodtan magaddal viheted a masszőrödhöz is! 

 

Reméljük hasznos tippeket adtunk Neked alak-, és “életformálás” terén is, hamarosan újabb izgalmas cikkeket, recepteket és újdonságokat hozunk Neked!

 


Leave your thought here