Napi rutin

A “bezártság” ideje alatt hajlamosak vagyunk kicsit lazábbra venni a dolgos mindennapokat, ami persze nem tragédia, de hosszú távon a lustaság fenyegethet s az idő szabályosan elfolyhat, ami lelkileg és testileg is megviselhet bennünket. A napi rutin kialakítása ebben az időszakban kulcsfontosságú: egyrészt egyszer véget érnek majd ezek a nehéz hónapok és vissza kell állnunk a “normál” kerékvágásba, másrészt pedig fontos, hogy pozitívan éljük meg az elkövetkezendő heteket, ezért hoztunk pár egyszerű, mégis roppant hasznos tippet: avagy így alakítsd ki a mindennapjaid!

Kezd korán a napot!

Annak ellenére, hogy esetleg nem kell munkába járnod, még nem jelenti azt, hogy minden nap délig az ágyban kell maradni. Persze néha egy-két kivétel beleférhet, de azt javasoljuk, hogy továbbra is állítsd be az ébresztőd a szokásos időpontra és kezd el idejében a napodat, hidd el: este sokkal jobban fogod magad érezni és a megelégedettség tudatával fekszel majd le!

Mozgás

Valószínűleg már tudod, hogy melyik csoportba tartozol: azok közé akik reggel tudnak hatékonyan edzeni, vagy azok közé, akiknek este esik jól a mozgás. Bárhogy is van, egy próbát tehetsz: ébredés után indítsd mozgással a napod. Kezdetnek választhatsz például egy 30 perces jógát, így nem csak a tested frissíted fel, hanem a lelked is. Ha nagyon elszánt lennél persze róhatod a kilométereket: Te döntöd el, hogy milyen formáját választod az edzésnek!

Frissítő vízcseppek

Ha már kimozogtad magad és akkor is ha nem, a reggeli zuhany nem maradhat el: a napi szeánszon túl heti 2-3 alkalommal alaposan dörzsöld át a tested természetes alapú szivaccsal, bőröd igazán hálás lesz majd és sokkal hatékonyabban jut majd be a testépoló krém is. Ügyelj a víz hőmérsékletére (ne legyen se túl forró, se jéghideg). Fürdés után pedig jöhet az ápolás: válaszd az extra szűz vajakból és olajokból álló meggymagos testvajunkat, amely különösen gyengéd lesz bőrödhöz és minden pompás összetevőjével kényezteti is azt!

Az arcodról se feledkezz meg!

Ugye még véletlenül sem gondoltad, hogy egy zuhany a tested egészére elegendő?! Az arc mindig külön ápolást igényel, ne sajnáld rá sem az időt!

A legegyszerűbb, ha egy rutin-családot választasz: ESSENTIAL termékeinkben mindent megtalálsz, amire csak szükséged lehet. Első lépésként körkörös mozdulatokkal távolítsd el a szennyeződéseket bőrödről a tonikkal, majd jöhet a bőrkiegyenlítő Booster: néhány cseppet oszlass el az arcod felületén és engedd, hogy magával ragadjon a varázslatos damaszkuszi rózsák illata. Ezt követően a Nappali-, majd a szemránckrém következik, amelyeket szokásos módon vigyél fel, végül pedig az olajszérum zárja a sort, amelyből szintén pár cseppet oszlass el, majd finom mozdulatokkal masszírozd be a bőrödbe. A hatás pedig: egész napon át tartó hidratálás, feszesség és üde érzet!

Ne rohanj!

Végre itt az idő arra, hogy nyugodtan megreggelizhess, készítsd el azt az ételt, amit a legjobban kívánsz és evés közben olvass, lapozgass egy magazint, böngészgess vagy csak hallgass egy kis zenét: ne feledd, most nem kell rohannod sehová! (ezt a későbbiekben is mindig tartsd szem előtt, hiszen a reggeli a nap legfontosabb étkezése, amire sosem szabad sajnálni az időt!)

Napközben is hatékonyan

Ha home office-ban vagy, gyermekeddel tanulsz akkor magától értetődő a délelőtti elfoglaltság, azonban figyelj arra, hogy óránként tarts legalább 5-10 perc szünetet: állj fel, mozgasd át a végtagjaidat és szellőztesd ki a fejed, hidd el, a következő munkával teli óra is sokkal jobban megy majd! 

Figyelj az étkezésre!

A kiadós nyugodt reggeli után mindenképpen iktass be egy könnyű tízórait, egyél például egy joghurtos gyümölcssalátát. Az ebédről s az uzsonnáról se feledkezz meg, vacsorára pedig egy fehérjében gazdag ételt válassz magadnak!

A rendszeres, kis adagokban történő étkezés serkenti az anyagcserédet, így nem csak a szervezeted, az alakod is megfogja hálálni a megfelelő táplálást és ezt a szokást a jövőben is könnyebb lesz tartani, ha már most kialakítod magadnak! 

Délután: Énidő

Minden nap szakíts legalább egy fél órát Magadra: legyen az egy kényeztető arcmaszk, egy csinos manikűr, egy fejezet a könyvedből a lényeg, hogy olyan elfoglaltságot válasz, ami igazán örömet okoz Neked!

Tervezz előre!

Ha túl vagy már mindenen ( gondolunk itt arra, hogy megcsináltad a munkát, letudtad az edzést, megvacsoráztál, letusoltál és már a gyerekek is ágyban vannak) szánj egy fél órát a következő nap megtervezésére: szedd pontokba, hogy milyen teendőid, elintéznivalóid vannak, így biztos lehetsz abban, hogy a következő nap is hasznosan fog telni!

Irány az ágy!

Ha szuper hatékony voltál napközben biztosan nem fogsz majd az ágyban forgolódni, ha pedig éjjeli bagoly vagy épp itt az ideje annak, hogy kicsit megreformáld alvási szokásaidat! Néhány nap alatt a szervezet is képes átállni, próbálj legkésőbb 10 körül ágyba kerülni és aludj legalább 8 órát. A szervezet alvás közben regenerálódik és szépül, szóval ha nem akarsz idejekorán nyugdíjba vonulni érdemes lesz megadni neki a kellő pihenést! 😉


Leave your thought here