Kirándulóhelyek

Végre hivatalosan is elkezdődött a nyári szünet, véget ért a karantén és már a korlátozások sem olyan szigorúak, így az idő tökéletes arra, hogy elkezdjünk kirándulásokat szervezni.

Magyarország gyönyörű, s sokan sajnos nem is tudják, hogy mennyi értékés felfedezni valót rejt, ezért arra gondoltunk, hogy mutatunk néhány igazán különleges helyet, amiket érdemes felkeresni, nem csak nyáron!

Aktuális cikkünkben különleges helyszínekre hívunk: hoztunk kisvasútat, arborétumot, barlangot és földrajzi “csodát” is, annak érdekében, hogy bőven legyen miből válogatni, legyen szó magányos, családi, vagy épp páros programról. Szóval, felkészültél az utazásra?!

Kazár riolittufa

A Mátrában található Kazár település közelében egyedülálló geológiai képződmény a riolittufa, amely egyszerűen lélegzetelállító látvány. Monumentális külsejét a 20 millió évvel ez előtti vulkánkitöréseknek köszönheti, amelyet később a víz eróziós munkája formált. Érdekesség, hogy ez a fajta természeti csoda az egész világon csupán hat helyen található meg, tényleg érdemes megtekinteni!

Szarvasi arborétum

Békés megyében, egészen pontosan Szarvas településen található egy meseszép arborétum, amely a világ számos tájáról több, mint 1600 növényt mutat be a kirándulóknak. Különlegessége továbbá, hogy a Holt-Körös partján helyezkedik el, így mocsári ciprusai külön látványosságnak számítanak, valamint helyet kapott benne egy mini Magyarország makett kiállítás is. Ha már Szarvasra látogatunk érdemes megnézni a régi Magyarország közepét és a történelmi emlék utat is, délután pedig irány a strand!

Fülöpházi homokbuckák

Szerencsére nem kell Afrikáig mennünk, ha egy kis “sivatagra” vágyunk, hiszen a Kiskunsági Nemzeti Parkban természetes homokbuckákat láthatunk, amely egyébként az Ős-Duna hordalékkúpjainak a maradványa.

Mondanunk sem kell, hogy ha már ellátogattunk idáig járjuk körbe a parkot, hiszen számos tanösvény, program és látványosság vár ránk!

Bazaltorgona Somoskőn és a vár

Nem állítunk valótlant azzal, ha azt mondjuk: mintha csak egy mesébe illő festményt tárulna szemünk elé, amikor Somoskőn járunk. A település egyébként Salgótarján része, nem mellesleg pedig egy középkori várrom és egy hatalmas bazaltorgona is megtekinthető itt. Kötelező program kicsiknek, s nagyoknak egyaránt!

Kaptárkő, Szomolya

Ismét egy földrajzi csodához invitálunk : ezúttal Kaptárkő az úticél, amely gyakorlatilag olyan, mintha egy mesekönyv valamelyik lapjára ugranánk. A kaptárkövek, más néven a vakablakoskövek olyan kőtornyok, amelyek oldalába a múlt polgárai emberi fülkéket faragtak. Lenyűgöző, nemde?

Gemenci Állami Erdei Vasút

A kisvasútazás nemcsak gyerekeknek szól, felnőttként is ugyanolyan szuper élmény végigzakatolni egy kalandos erdőn át, mint ahogyan azt kicsiként tettük. ( Már ha tettük, ha nem, akkor kötelező program!!) A Gemenci Állami Erdei Vasút mentén különböző tanösvények, pihenőparkok, játszóterek találhatók, némelyik megállónál pedig kiépített tűzrakó helyet is találunk, így egy piknik is betervezhető. A Malomtető megállóhelynél egy megfigyelőtoronyba sétálhatunk fel, ahonnan az egész gyönyörű táj belátható, ha pedig halmozni akarjuk az élvezeteket Gemenc-Dunapart állomásról, sétahajóval indulhatunk tovább.

Ilona-völgyi vízesés

Magyarország nem csak  földrajzi képződményekben gazdag, hanem vízesésekben is. Példának okáért most a Mátrába invitálunk, méghozzá az Ilona-völgyi vízeséshez, amely piciny országunk legnagyobb szintkülönbségű zuhataga.  A felső hasadékból 10 méteres magasságból zúdul alá vékony sugárban a víz, egyszerűen magával ragadó, lebilincselő látvány.

Vácrátóti arborétum

Virtuális túránkban hoztunk még egy arborétumot, méghozzá Magyarország leghíresebb és legnagyobb botanikus kertjét. A létesítményről tudniillik, hogy Vigyázó Sándor gróf alapította, területén 13 ezer fajta növény található meg, és a nagy melegben 3100 fa ad árnyékot. Az arborétumban helyet kapott egy trópusi- és pálmaház is, ahol például megtalálható a  legyezőbanán, a kubai királypálma és a trópusi papagájvirág is.

Tavas-barlang / Tapolca

Hogy teljes legyen a “szett”, egy barlangot is tettünk az ajánlóba, méghozzá a Tapolcai- tavasbarlangot. Ennek a legfőbb érdekessége, hogy ő az ország egyetlen olyan barlangja, amely csónakkal is bejárható. A képződményben három kilométeres megvilágított szakaszon evezhetünk végig, a víz ráadásul alsó reflektorokkal is meg van világítva. Ez azért fontos, mert így megfigyelhetjük a barlang egyetlen halfaját, a fürge csellét.  Mondanunk sem kell: egy életre szóló élmény.

S O I N S tipp: bármi is legyen az úticél, ne feledkezzetek meg a hidratálásról és bőrötök védelméről: lapuljon a táskában egy naptej és egy “MAP” C- vitaminos arcpermet, amely véd a szabadgyökök ellen és segít megóvni a bőr egészségét!

Reméljük adtunk néhány jó ötletet a következő kiránduláshoz és az idei nyár is tele lesz felejthetetlen programokkal és kalandokkal!